Jednou ze zákonných povinností každé právnické osoby je mít zaregistrované své sídlo. To je následně zveřejněno v příslušném obchodním rejstříku, spolu s dalšími údaji. Většina firem jej však svá sídla považuje za mnohem víc, než za nezbytnost. Mnohdy je to i součást marketingu.
Zde je dobré se zamyslet nad tím, zda je skutečně tak důležité, jak vypadá. Koneckonců, nic nám nebrání, abychom jej neměli u sebe doma. Zda je to však vhodné, je už jiná otázka, stejně jako to, jak moc bychom do něj vlastně měli investovat.
V první řadě se musíme zamyslet, kolik zaměstnanců v něm vlastně bude pracovat. Pokud podnikáme jen sami, pak je to v pořádku. Ovšem v případě větší firmy, kde potřebujeme třeba i účetního, sekretářku a další, musí být dost velké na to, aby tam všichni tito lidé mohli pohodlně pracovat.
Dále je tu také otázka, zda v něm budeme pořádat obchodní schůzky, například s obchodními partnery, zákazníky či případnými investory. Pokud totiž chceme, aby tato jednání byla úspěšná, je důležité udělat dobrý první dojem. A ten začíná již tím, jak sídlo naší firmy vypadá.
Samozřejmě je jasné, že jsme limitováni svými finančními možnostmi. Navíc nemovitosti jsou dnes velmi drahé, stejně jako pronájem. V takovémto případě však můžeme využít například virtuálních sídel, která nám poskytnou vše, co potřebujeme, a za podstatně nižší cenu.
Pokud však například z důvodu velikosti firmy musíme mít to skutečné, mějme na paměti, že by mělo být dobře zařízeno. Příliš nepomůže, když bude velké a prostorné, pokud bude vypadat zašle a ponuře. Je tedy nutné myslet na pravidelnou údržbu jak vnitřku budovy, tak i vnějšku.
To samé platí i o kontrolách například elektřiny či plynu, především kvůli bezpečnosti naší i zaměstnanců. Pokud by se totiž některému z nich něco stalo, věřte, že částka, kterou by po nás požadovali, by nebyla zrovna malá. Opatrnosti tedy není v tomto případě nazbyt.